Crònica Jornada Dades digitalització comerç el 29 de noviembre

El dilluns 29 vam celebrar les jornades Dades digitalització comerç, vam comptar amb diferents persones, Lourdes Muñoz comença la sessió explicant les dues parts d’aquesta jornada, la primera part s’explica les eines i utilitat pràctica amb tres comerciants que utilitzen l’app.

Pròsper Puig president de l’associació de l’Eix Sant Andreu “És un projecte, que l’hem vist créixer” sempre ha sigut un defensor de les dades. Dos objectius: eixamplar la base i les dades convertir-les en indicadors.

Manel Vázquez Director de Comerç, Restauració i Consum de l’Ajuntament de Barcelona “Crec que són eines que s’han d’aprofitar” són eines que s’han d’aprofitar posa l’exemple de Bcn market “hi ha 4.000 botigues, el 50% registrats”

Continua Lourdes Muñoz les associacions de comerç es han d’apoderar “cada comerç o associació no podria construir aquestes eines”, tot seguit mostra les dues eines:

  • Primer mostra la Web Visualitzacions Dades x Comerç visualitzacions interactives basades en dades obertes, dades de l’entorn de la zona comercial i dades afluències dels punts d’interès de la zona. On ens mostra diferents de les gràfiques com és la “Densitat comercial per habitants”
  • App Comerç Intelligence un quadre de comandament per prendre decisions de negoci, dades pròpies internes del comerç i la seva evolució, dades dels negocis de l’entorn per comparar-les i dades d’afluència dels punts d’interès. Ens mostra les gràfiques i la seva funcionalitat com són els tres paràmetres que registren que són: Facturació, Clientela i tiquet mitjà.

Dona pas a Jose Luis Clotet Romà de l’Eix Sant Andreu del comerç La Bodegueta de Sant Andreu – “Les dades és informació i ens han de donar suport a per la nostra presa de decisions, hem de tindre una base certa per. Les dades és control, seguiment, un camí que es fa cada dia”.

Després Maite Gual de l’Eix Clot del comerç Pastisseria Gual – “Primer voldria donar les gràcies, per poder participar en un projecte pioner, és bàsic tenir dades per la presa de decisions” i “és cert que aquestes dades ja les tenim, són 5 min i el dia que” “a la llarga serà molt útil pels negocis, perquè la continuació del petit comerç passa per la digitalització”

I per última Anna Puig de l’Eix Clot del comerç “Siente” – “agraïda d’estar aquí i per formar part del projecte” “Ens permet formar impressions en números” ens explica com ella ha utilitzat les dades, com van analitzar si necessitaven ampliar el seu horari o no, van detectar com el dia que menys venda es reflecteix amb l’afluència al barri.

Per últim vam fer una mini ronda de preguntes i també cada comerciant/es es van posar un exemple d’una gràfica que més utilitzen o els ha servit per poder treballar amb el seu negoci.

Enrique Rodríguez “Intel·ligència de negoci amb fonts gratuïtes” va explicar diferents eines i tècniques d’anàlisis per poder veure com està el teu negoci. Com són les tècniques KPI – S.M.A.R.T hi ha de tenen unes característiques unes coses específiques, les fonts d’informació, ecosistema de dades, etc. També ens mostra diferents webs on poden servir per poder provar i jugar, com a conclusió fer nosaltres les visites de la nostra competència, i per tenir una visió global, hem de participar en diferents iniciatives per anar treballant”.

Marta Tovias – analitza algunes de les gràfiques de la web de Dades x Comerç en la web de Mirall de Pedralbes. La primera és la d’Hàbits de Consum es pot veure les compres online o la compra al barri. També analitza la gràfica de la població, dinamisme social i associatiu “sembla bastant iguals, per al fixar-se una cosa curiosa hi ha moltes acadèmies, passa a ser la segona força, si hi ha tanta acadèmia no només un consumidor que són visitants sinó que va a treballar i formació”.

Acabem les jornades amb una ronda de preguntes respostes per Enrique i per Marta. Lourdes Muñoz finalitza la sessió.

Hem creat un àlbum amb imatges exclusives que vam recopilar en les jornades!