L’obtenció i l’anàlisi de dades sempre han estat una peça clau en el desenvolupament d’accions de màrqueting. Les dades hi ha un volum més gran de dades, que són més complexes de gestionar. Cada cop la indústria del màrqueting està començant a prestar més atenció a aquest fenomen. Per això, és important tenir un coneixement més especialitzat en la matèria, ja que calen professionals especialitzats. Podràs capacitar-te de la mà de periodistes que estan exercint el màrqueting de Dades, el Certificat Màrqueting de Dades.
Competències:
– Conèixer de primera mà les audiències i com obtenir les dades.
– Saber com utilitzar les dades per al posicionament de marca.
– Conèixer quins són els diferents tipus de mètriques i la seva importància.
– Recursos per aplicar de manera pràctica el màrqueting de dades.
Dirigit a:
– Persones del món del Màrqueting que es volen especialitzar en màrqueting de dades.
– Professionals que volen ampliar el seu currículum en aquesta especialitat.
– Business Intelligence Marketing.
– Marketing Trafficker.
– Digital analyst.
– Digital marketing manager.
Programa Acadèmic Titulació Professional en Màrqueting de dades conté:
– Certificat Business Professional Open Data (16h hores)
– Certificat Advanced Professional Open Data. (16h hores)
– Certificat Màrqueting de Dades (16h hores) que consta de les següents sessions:
3.6 Dades per segmentar audiències
3.7 Posicionament de marca
3.8 Avaluació de resultats i mesura de futures accions
3.9 Study Case
El desenvolupament de cada sessió es focalitzarà principalment en cadascuna de les xarxes socials principals tenint en compte que durant la primera sessió del primer dia hi haurà una introducció i presentació del temari així com un anàlisi de la situació, eines i recursos disponibles. Es treballarà integralment i directament sobre un Study Case d’una indústria específica (Viatges turístics) i eventualment es mostraran altres exemples de l’obtenció i anàlisi de dades bolcades. El format de les sessions és totalment pràctic en què l’alumne treballarà directament amb les eines de mesura i anàlisi de cada plataforma, així com eines de pagament habilitades a tal fi.
Tots els continguts següents s’aplicaran a cada canal (Facebook, Twitter, Linkedin, Instagram):
- Identificació de fonts de dades, tants forts externes de les RRSS i CRM
- Eines & programari
- Segmentar audiències o comunitats.
- Definició KPI. Establir objectius de negoci i indicadors en funció d’aquest objectiu.
- Selecció de canals en l’audiència
- Contingut Orgànic versus contingut publicitat
- Contingut orgànic per generar comunitat (màrqueting de continguts i de influencers).
- Continguts Audiovisual a xarxes.
- Publicitat en línia i XXSS (exemple de campanya)
- Mètriques bàsiques en cada canal
- Aprendre a llegir i treure-li recursos a les dades de les “Analitycs” de cada XXSS tant del contingut orgànic com del contingut publicitari.
- Modificació d’estratègia en funció de les dades.
- Quadre de comandament, informes, eines gratuïtes i de pagament.
- Aplicació pràctica dels 3 mòduls anteriors aplicats a un exemples de l’audiovisual
- Definició de públic objectiu, KPIs i pla de continguts.
- Implantació: canals, continguts orgànic / paid.
- Avaluació dinàmica de resultats.
Troba la propera edició aqui!