Lourdes Muñoz Co-fundadora d’Iniciativa Barcelona Open Data inicia la presentació parlant del projecte #DadesxComerç projecte de cocreació d’una eina digital amb la participació activa del comerç de proximitat per posar al seu abast recursos (dades obertes) per prendre decisions de negoci. “L’escletxa digital entre grans i petites empreses en ús de big data – anàlisi de dades és més gran en comerç detallista que altres sectors” com a objectiu del projecte és incorporar l’ús de les dades per al comerç de barri com a element clau de la transformació digital.
Les eines que es volen i s’estan construint són:
- Espai Web Visualitzacions Dades x Comerç visualitzacions interactives basades en dades obertes, dades de l’entorn de la zona comercial i dades d’afluència dels punts d’interès de la zona.
- Aplicatiu Comerç Intelligence Dades x Comerç un quadre de comandament per prendre decisions de negoci, dades pròpies internes del comerç i la seva evolució, dades dels negocis de l’entorn per comparar-les i dades d’afluència dels punts d’interès
Michael Donaldson Comissionat d’Innovació Tecnològica, Administració Electrònica i Bon Govern i Director General de #bithabitat “Nosaltres com a Bit habitat l’Ajuntament de Barcelona estem molt contents que aquest projecte ja comenci alguns dels resultats” “la innovació t’he que sé oberta” impacte és una de les altres coses que buscaven sinó sobretot crear impacte a través de la digitalització i tecnologia. “És un moment d’estar content”.
Lourdes Muñoz continua explicar-nos el calendari del projecte parlant de les activitats que vindran ara “A partir del 5 d’Abril s’implementen 3 nous eixos”. Dades de valor, fàcils d’utilitzar per a la presa de decisions del comerç de proximitat.
Pròsper Puig president de l’associació de l’Eix Sant Andreu ens ha parlat de la seva experiència en el projecte. “Encantat d’haver participat és tot un repte, ara tenim la pilota a la nostra teulada si som capaços de compartir dades això és molt importat per créixer i serà important saber com aplicar-les” “Ja no és el futur és el present”.
Marièn Marín presidenta de l’associació El Mirall de Pedralbes ens ha explicat l’experiència “La nostra zona de confort ara amb la pandèmia s’ha de trencar, hem de buscar noves alternatives i això és una eina de molt profit per nosaltres” “ens ha d’enriquir molt treballar molt amb perfils diferents no solament comerciants per veure altres perspectives”.
Mei Marquez presidenta de l’associació La Marina ens ha explicat l’experiència “que no es vegi aquesta eina com expressar dades personals sinó dades sociològiques i econòmiques que puguin revertir en el benestar i futures decisions que es prendran, que sigui una eina per treballar positivament”. “La Il·lusió està en treballar en aquesta app per poder-la traslladar als nostres socis”.
Manel Vázquez Director de Comerç, Restauració i Consum de l’Ajuntament de Barcelona “L’Ajuntament de Barcelona i aquesta direcció de comerç valor molt important la digitalització i més encara amb els efectes que ha suposat la pandèmia als comerços de la nostra ciutat està clar que el comerç postCovid-19 ha d’estar digitalitzat”. Per ells la digitalització té dues grans branques la individual i la col·lectiva, “ha d’anar més ella i per la digitalització col·lectiva”.
Lourdes Muñoz finalitza la sessió donant les gràcies als tots assistents en aquesta presentació tan especials pel projecte Dades x Comerç.
Materials de la sessió #DadesxComerç Acte de presentació Web + App.
- Video sessió Acte presentació app + web
- Video app prototip
- PPT de l’acte de presentació Web + App Dades x Comerç