Crònica del Workshop especial en Marketing Data

Dijous passat vam inaugurar la temporada de formació en Dades Obertes 2018 amb el Workshop especial en Marketing Data que vam realitzar amb Eva Romeu (Gestió, consultoria i formadora en Comunicació Digital i Marketing), Jordi Gilabert (CEO a Konodrac) i Lourdes Muñoz (Fundadora d’Iniciativa Barcelona Open Data). A més de les presentacions de Jordi i Eva sobre aplicacions de les dades al marketing i de la presentació dels cursos en OpenData vam fer un sorteig d’un 2×1 en formació en dades obertes entre els assistents!

En primer lloc, Lourdes Muñoz va presentar l’oferta formativa Open Data d’aquest 2018, amb les Titulacions Professionals i Certificats en Open Data, formats per mòduls de 4h. Com va destacar “Tenir professionals formats en Open Data a Catalunya pot ser molt positiu i una oportunitat de futur!“.

A continuació, Eva Romeu ens va explicar la importància d’utilitzar les dades per a posicionar el nostre negoci, ja que “ens ajuden a conèixer i definir el nostre target i també a conèixer i a detectar la competència“. Com va remarcar “les dades també ens ajuden a definir un pressupost i a detectar quin és el canal més òptim per establir contacte amb el nostre públic“. Això és essencial per a l’efectivitat de les nostres campanyes de marketing!

Eva ens va mostrar algunes mètriques per mesurar l’impacte de les campanyes, com són el número de segudiors aconseguits, retweets, usos del hashtag oficial, usuaris més actius… i també algunes eines gratuïtes per fer-ho, com són KeyHole (per Instagram) i TweetReach (per Twitter). L’exemple en concret que va utilitzar és el de la campanya de #AtrápaloBirraTour, amb la quantitat de tweets, visualitzacions, impressions, comptes amb més repercussió, entre d’altres.

La segona ponència va ser d’en Jordi Gilabert, qui ens va explicar l’aplicació que fan a Konodrac del Big Data a les Smarts TVs i com utilitzen les dades per a generar continguts específics pels usuaris i a l’hora de segmentar la publicitat:Fins ara les televisions emitien publicitat i continguts per grants targets i ara hi ha la possibilitat de segmentar l’audiència.


Les Smart TVs ens permeten fer tracking dels usuaris, anàlitiques de l’ús que en fan del dispositiu… Si apliquem les dades s’obre un món de possibilitats! Com a reflexió final va destacar que: Una tv connectada a internet és una potencia d’ampliar l’impacte dels contiguts i per arribar millor a les audiències concretes. Ara bé, hi ha un punt a tenir en compte: les lleis de privacitat de les dades, que han d’assegurar la privacitat dels usuaris.

A continuació podeu consultar les presentacions que van fer Jordi Gilabert i Eva Romeu: