Constitució del Consell Assessor d’Iniciativa Barcelona Open Data

El passat dimarts 20 de setembre, just abans de la presentació d’Iniciativa Barcelona Open Data, es va fer la primera reunió i de constitució del Consell Assessor d’Iniciativa Barcelona Open Data.

Aquest ò

rgan el que pretén és marcar quines són les línies d’actuació que ha de prendre l’entitat per promoure les dades obertes, així com proposar projectes nous a la entitat. A més de revisar i debatre sobre el Pla d’Actuació anual i el Pressupost anual abans de la seva aprovació en l’assemblea general.

El Consell Assessor està composat per diverses persones de molts àmbits: institucions, empreses associades a les empreses TIC, empreses especialitzades en Open Data, centres tecnològics, universitats, organitzacions i xarxes pro open, i persones a títol individual, que son activistes i referents intelectuals “open”.

consell-assessor-ibcnopendata

En aquesta primera reunió tothom va expressar de manera molt positiva aquesta barreja de persones que pertanyen a diferents àmbits de l’Open Data (administracions públiques, la societat civil i persones consumidores de Open Data) participin d’una manera tan activa dintre d’una entitat que vol empoderar a la ciutadania en l’us de les dades obertes, oferir eines de formació per al desenvolupament personal en dades obertes, promoure el coneixement, a més de donar suport a nous projectes.

Tanmateix, en aquesta primera reunió es va aprovar el pressupost per al primer any, a més de les activitats que es desenvoluparan durant aquest període. Activitats de formació de l’Escola Ciutadana de Dades, formació per a partners i formació per organitzacions, les activitats de divulgació de dades obertes, que realitzarem amb la nostra comunitat en xarxa i la creació d’una plataforma online de Coneixement sobre dades obertes, i en el 2017 que començarem projectes d’investigació i emprenedoria.

membres-consell-assessor-imatge

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *